onsdag 17 juni 2009

Sverige är sig likt

Nu har jag varit här i en knapp vecka och inte mycket har hänt. Det blåser och regnar om vartannat men nu på fm ser det riktigt hyfsat ut så när som på några moln som blåser runt på himlen. Enligt väderleksrapporten har vi ett överjävligt ösregn att vänta imorgon...Jag blir helt besatt av vädret när jag är här.

Syrrans student var fin och gick bra. Många släktingar blev det på kalaset och det var många kära återseenden. Jag var överfin i Sverigedräkt men det gjorde inget för den är ganska varm och väldigt skön.

Har hittat en fin liten runda att springa som tar ungefär fyrtio minuter i mjukt tempo. Satsar på att orka med den minst varannan dag. Får se hur det blir när familjen landar in.

Familjen här i Forshaga är alla fullt upptagna av "the Hotell". Dom är där och bäddar rena sängar och serverar frukost mest hela tiden.
Syrran övningskör för fullt och det dröjer nog inte länge nu förrän hon har kortet i sin hand!
Idag skall E och Lars åka och hämta den nya lilla hundvalpen som skall flytta in här. Det är en liten blandrashund. Alla har vi tittat på "The Dogwhisperer". Så nu vet vi exakt hur en hund skall tas... Grundorden när man möter en ny hund är följande: No eye contact, no talking, no touching. CK du har alltså varit den enda som gjort helrätt alla de gånger vi träffat hundar!!! Jag visste att du var kung när det gäller hundar!

Nu kom hotellfolket hem igen och fridens förtrollning bröts.

Bye bye! Längtar efter er! Ses imorgon!

1 kommentar:

Christian sa...

Jag kanske skall starta ett program, "the dog neglecter". Verkar ju vara helrätt!