tisdag 13 december 2011

Lucialunch


I helgen satt jag och CK vid köksbordet och drack kaffe. Adventskänsla. Julgranen i glaskupan blev äntligen klar. Sned och charmig, vad jag svor.


Gästerna har just lämnat Lucialunchen jag bjöd på. Fick fina presenter, mest uppskattat är nog de hemmagjorda godsakerna jag fick av Yvonne. Fikonmarmelad och svartvinbärsglögg. Hon vet att jag älskar dem.
Duken gjorde jag och CK sent igårkväll i värsta Ernst-andan, efter att vi varit på Community/wab Choir, singing Christmas carols. I love my gluegun!


När CK agerade "gluegunslinger", så arrangerade jag ihop blommorna tills jag var nöjd. Toktrött var jag. Allt måste vara klart när man ska ha gäster, annars kan jag inte sova gott.


Servettringarna gjorde jag faktiskt i morse. Hittade först inte pyntet(stjärnan) som jag skulle ha på ringen, så jag tog en polkagris istället, men sedan dök de där pynten upp på ett mystiskt ställe, så de fick vara med i alla fall. Bilden borde vara vriden ett halvt varv, men jag vill inte jävlas tillbaka med datorn, jag är uppfostrad sån.

1 kommentar:

Leila sa...

åh, så fint du har gjort! Duken är jättefint julig! <3