fredag 18 mars 2011

Fyra saker att komma ihåg idag...

1. I morse traskade vi iväg till skolan både jag och CK för att se när Lucas visade upp sin skola för oss. Vi satt i klassrummet en lång stund och gick igenom allt han gjort i år och det som komma skall resten av terminen. Det var mysigt och lärorikt. Sedan gick vi vidare till kinesiskan och Lucas läste för oss på kinesiska och tillsammans skrev vi en något torftig dialog i stil med nihao, gongbaojiding och wo ele.
Efter det smög vi in i idrottshallen och spelade badminton med Lucas. Det är vad dom sysslar med just nu och Lucas var en riktig fena med racketen.

2.Sedan hem och invänta diskmaskinsreparatören. Han kom, såg och segrade. Hoppas jag. Jiaozi och omelett till lunch=Lucas lycklig. Sedan städa köket.

3.Nu skall jag fixa till mig till ett fyrtioårskalas som börjar om en timme.

4.Senare ikväll skall jag gå på rockkonsert och se min förstfödde lira gura på scen, jää, jää. Bilder kommer imorgon, antagligen på CKs blogg.

PS. Nisse är här!!! Han ringde just och frågade var man kan köpa en kostym. ROFL! CK vill skicka honom till Jia yi!!! ROFL! OMG!!

1 kommentar:

Leila sa...

varför inte till Silkan? ^^