söndag 13 mars 2011

Vårjacka

Posted by Picasa
En snygg, tålig vårjacka! Jag var överlycklig över "fyndet" medan Lucas var sur för att han inte fick fotbollsskor för tusen spänn. Vi spenderade en timme på skoavdelningen och de enda han kunde hitta var dessa förhatliga skodon, Nike t90.
CK, som kände viss sympati, köpte genast t90 träningsoverallen åt Lucas för att mildra tyngden i grabbens mungipor, men jag var benhårt emot skorna.
Jag menar, visst, om han spelade fotboll dygnet runt och vi satsade på att han skulle spela ihop en lägenhet på rivieran åt oss till pension, men inte då. Han vill flasha dessa i skolan för de som spelar 24/7. Gäsp.
Det enda vi skulle köpa var ett par nya vårsneakers. Maktbalansen är nu hårfin. Det kalla skokriget har börjat. Idag skall jag ta med honom till The Village och köra hård krigföring hela dagen. Jag har laddat. Oh, dear.

Inga kommentarer: