onsdag 23 januari 2013

Teatime


Idag går det inte att göra annat än att helt enkelt dricka en kopp värmande te och skvallra bort en timme eller två med en väninna jag inte träffat på länge. Vi krockade på Jenny Lous häromdagen och vi har inte setts på evigheter. När hon berättade om deras planerade flytt in till stan visste jag att vi skulle ha massor att catch up idag! Det är grått och kallt ute och luftkvaliteten är inget vidare, så det blir bilen till vår lilla date som egentligen ligger på cykelavstånd, men det är ju snö ute också och jag cyklar inte gärna när det är halt. Not ladylike.

Elisabits visit lider mot sitt slut och vi vill gärna att tiden går i slowmotion men i stället verkar den speeda upp och varje dag rinner förbi som sand mellan mina fingrar. Vi har inte hunnit med mycket. Men, visst, det var ju ingen social call, hon var ju här på jobb. Vi har haft kul och njutit mest vi kunnat den tiden vi fått tillsammans, varit ute och ätit, kollat film, shoppat lite, umgåtts och varit vardagsvana med varandra. Det har varit underbart. Hoppas hon snart är tillbaka. 



1 kommentar:

Leila sa...

Ja, nu har du rått om henne länge nog så nu borde det vara min tur! Fast som den solkatt hon är, får man fånga henne i flykten...