måndag 17 mars 2014

Våren är här!

Ville bara säga att jag lever fortfarande... Nu börjar saker och ting tina upp här i landet där vad som helst kan hända, varje dag.
IDAG IKEA:
IKEA var överfullt som vanligt. Jag HATAR det stället. Trots att jag sprang igenom det, tog det mig över en timme att komma därifrån. Kom över tunnbrödet jag var ute efter i den så kallade "Sverigeshoppen" nu när limpan var slut som jag tagit med från Sverige. Mission completed. Over and out. Bröd för 800 rmb i en blå jättekasse. Snabbt hem för att stoppas i frysen.

Nu, en frisk promenad i den "fräscha" luften till Jenkan för att köpa smörgåspålägg till det fina brödet i frysen!

Stängde av värmen i hela huset idag och bytte täcket i sängen från tjockis till tunnis. Min kinakille som alltid kommer och fixar med värmen ville absolut INTE sätta på möjligheten till AC:n i huset, men vi körde arga leken en stund och jag vann!
Nu får jag be till någon jävla vädergud att inte svika mig, annars kommer ju hela arbetargänget i compoundet att flina åt mig när jag är ute och rastar hunden i tjockmössa, dunjacka med blålila läppar och termobrallor!

1 kommentar:

Leila sa...

Du är ju bäst på arga leken så kör den mot eventuella lustigkurrar!
Här borde nog värmen stängas av i huset också för det är varma inomhusdagar nu. Trots att det blåser halv orkan ute så skiner solen och värmer uterummet så jag måste öppna i taket. Visst är våren här!