lördag 26 juli 2008

Till Sverige


Resan till Sverige gick otroligt enkelt. Med hjälp av supertrevliga flygvärdinnor(en hette Monica) och massor av champagne, godis och lite extras, hann vi knappt blinka förrän vi var framme. Vi satt skönt i ekonomi Extra. :) Min nya flygvärdinnekompis skickade med lite extra skumpa och dricka som vi skulle ta när vi kom fram till slutmålet=F-haga! ^^



Hyrbilen, en krockskadad V70, var lite sunkig och slö men med hemlängtan och en stunds invänjning, gick ju även det an. Barnen hade svårt med ljuset mitt i natten så då kom ju flygplansaccessoarerna väl till pass.



Jag var astrött. Victor hade lovat att hålla mig sällskap den hela fyra timmar långa resvägen vilket han också gjorde. När vi hade två mil kvar på resan blev vi i alla fall tvungna att stiga ur bilen och hämta lite uppfriskande luft. Klockan var då halv tolv på natten, dvs halv sex på morgonen i Kina. Som tur var hade jag med mig lite bus från Kina. Små fina flaggor att pynta bilen med! En på varje sida på framrutan blev det! Vrålhäftigt! Fladdret i takt med våra fnitter gjorde resten av resan "easy". Diplomatbilen från Kina anlände i Forshaga framåt tolv-tiden. Där var Familjen Bergkvist och Familjen Grohp mottagningskommitté. Så mysigt att vara hemma igen. Det var ett år sedan sist! Bild på "flaggskeppet" kommer senare i bloggen.

1 kommentar:

Christian sa...

Snygg blogg! Den där bloggen var också ett kanon namn.