måndag 28 juli 2008

Ernst, hus och fortfarande väldigt varmt väder


Vi har en sååå fin poolboy. I det här vädret badar grabbarna flera gånger varje dag. Lucas håvar "bugs" mellan varven, här i kinesiska landslagets fotbolls-kit.



-Mamma, du måste komma! I håven har Lucas fångat en bauta-stor gräshoppa. Jag är glad att jag inte krockade med den i poolen, för då hade jag skrikit så att det hörts ända bort till Kina.



Ludde har ett projekt: Fågelholk
Han har själv designat och Lars har hjälpt till att såga-skruva... Pimpet står Ludde själv för. Hoppas den gladaste lärkan i skogen flyttar in, om inte så kommer den att bli glad!
Lite sur blir jag när han målar i sin nya snygga tröja från USA, shortsen är redan helt sabbade...



Här ligger det, det vita huset man ser bakom alla träden, prästgården jag har budat på idag. Ett stenkast från mamma och Lars. 280 kvm pyssel och när man tröttnat på det kan man leka i den 4000 kvm stora trädgården. Kan det vara nått?



Det är måndag idag och alla vet att måndagar är Ernst-dagar. Alla i familjen håller käft i en hel timme, något som inte är så lätt i denna församling. Det är bara mamma och jag som tittar, men alla andra är väldigt hänsynsfulla. Han blödde i dag, stackarn. Ett bra avsnitt, men jag undrar om pappan var full i familjen som Ernst var hos?

1 kommentar:

Anonym sa...

Kanonbilder! Vilken holk och vilka aktiva barn! Försökte att ringa Victor men han är ute och jobbar hela dagarna...barnarbete säger vi från Kina.
Jag läste om traumat med Ernst. Han lade fingrarna i blöt och träffade på en krabba. Det har tydligen göra ont! /CK