söndag 12 oktober 2008

Hu(s) jeda mej!

Jisses vad tiden går, även när det inte är så roligt.
Jag har bara haft det stressigt och oroligt den sista tiden. En rejäl förkylning med rösten helt borta är ju bara grädden på moset.
Så här ligger det till:
Vårt hus är verkligen dåligt nu och jag har jobbat dag och natt (sömnlös,max tre timmars sömn) för att hitta någon lösning.
Har äntligen funnit ett annat hus som verkar vettigt. Jag har varit och tittat på varenda hus i hela distriktet. Vilka misär-hus det finns! Nu saknas bara ett påskrivet hyreskontrakt och jag kan börja leva igen. Vi har blivit blåsta på kontrakt nu så många ggr att jag inte vågar hoppas eller ens tänka på att flytta.
Idag är det ju söndag så då är alla kontor stängda här, vi måste vänta tills tidigast imorgon för ett besked. Om detta nu inte fixar sig, känns det som om jag inte åker tillbaka hit efter jul igen. Det är verkligen skitjobbigt!!! Jag deppar ihop!


Tur att man kan ha roligt med peruker i alla fall.
Var på pärlan idag och köpte lite hår på beställning av Helsingborgarna. Dom verkar gilla lite rollspel. Vill kanske"spice-a" upp den grå vardagen?
Kanske jag också skulle ta och ändra hår-strategi?


Lucas är den sötaste flickan jag nånsin sett.
Ingrid skall bli den lyckliga ägarinnan till denna fantastiska peruken. Hon har precis fyllt fem år.

Nu vet vi hur vår dotter skulle se ut. Livsfarlig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mer rosa peruker till alla! :D

Anonym sa...

Hoppas ni lyckas nu äntligen så att vi vet vart vi ska åka.
Hur många badrum blir det. Är det nära till Tom s osv osv Viktiga frågor.
Vi ser fram emot jul och hoppas att ni stannar kvar då.