torsdag 27 maj 2010

Barnvakt

Åsså kommer gubbarna hit som ska laga golvet och Wangan kommer hit också innan hon flänger iväg till tandis för att läxa upp gubbarna som vill gå in med skorna.

Jag har haft lite uppsträckning på henne så nu vill hon sparka neråt som alla andra i det här landet. När hon är klar med uppläxningen vägrar gubbarna, som snart blir en, den ena var visst lite Laoban(chef) eller bara chaffe(man ser ingen skillnad), att bryta upp det gamla golvet och bära ut det. Han hävdar att det inte är beställt. Då ringer jag min kontakt och så ordnar det upp sig.

Nästa gång Wangan går o kollar, typ fem minuter senare, hon har ju brådis nu, har han precis tänt sin första cigg på jobbet (i Luddes rum!) och ska ta paus. Då får hon tuppjuck och vrålar som en skadskjuten kråka. Det slutar med att han inte ens får dricka vatten hos oss, på klubbhuset finns en toalett som du får använda om du är ren och trevlig, vrålar hon. Han surnar till som faan.

Vi brukar ha det lite trevligt med våra workers efterom jag lärt mig att gilla läget efter alla år, men idag är allt bara fel. Jag tror till och med Wangan har fått en "kineskollaps" som jag kallar det när man bara bryter ihop av allt knepigt i Kina.

Fem minuter senare har Wangan jacka på sig men bestämmer sig för att ta en sista titt på tredje våningen innan hon skall rotfyllas hos tandläkaren lååångt härifrån. Då blir det bråk om dörren in till Luddes rum som står på vid gavel. Damm ryker ut och in i de andra rummen, det är smutsigt överallt. Jag känner att jag börjar få feber, måste vara den där jävla magåkomman som Lucas gått och burit på. Magen känns sådär. Inget hungrig. Great.

Då kommer det också fram att golvplankorna inte räcker till hela golvet. Du får väl beställa mer då och så får du gå ut och vänta, vrålar Wangan.

Det småduggar ute, än så länge bara lite, lite.

Ja, nu sitter han här utanför, hungrig, törstig och förbannad på allt. Säkert vill han gå på toan också. Han rökte som en borstbindare när jag kollade ut för en stund sedan. Slänger väl fimparna på marken precis vid entrén kan jag tänka. Wangan har lämnat mig med honom och allt annat. Det har gått en timme snart. Fy faan, vad jobbigt. Jag är hellre barnvakt åt Nadya Sulemans 8lingar.


Ni skall bara höra hans dialekt. Här snackar vi grovmål. Helt impossible att fatta. Gode Gud hoppas Victor kommer hem snart så jag har någon att skratta med för det här är helt sjukt.

Hej så länge!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du verkar ha kul på jobbet

Leila sa...

Älskade unge! Kom till mamma!

Christian sa...

Det är allt lite ruter i Wangan ibland! Fortsätt att hålla hene kort Vickan!