måndag 27 september 2010

Skolan -mitt andra hem!

Jaha, ännu en dag på pojkarnas skola!
Klockan nio i morse var det möte med alla mammor i Lucas klass. Ett sånt mysigt gäng kineser, såna där brudar som man kan hänga med! En kinagirl, speciellt, som var helt ny här i Beijing. Hon kom inflygandes från coola California med man och två kids precis till skolstarten, så allt var nytt för henne. Vi pratade lite extra och hade en trevlig fikastund, våra söner verkade lika hopplösa fast på olika vis.
Därifrån fick jag rusa till middle school där jag stod i Jing Xi shoppen och sålde skoluniformer för brinnande livet fram till klockan ett. Det var skoj och leka butik och träffa "the Students". En del är så söta!
Väl hemma tog jag igen sömnen som någon stal för mig inatt. Alltså, jag sover ALDRIG mitt på dagen, men idag somnade jag vid halv tretiden, efter min sena lunch, och vaknade inte förrän barnen kom hem vid halv fyra.
-Shit! Jag var tvungen att snabbt laga kvällsmat för CK skulle hämtas klockan fem och innan dess skulle Tassadar till örondoktorn och klockan sex började Ludvigs "Open House" på skolan som slutade 20.07.
Phu! Jag hann allt det där eftersom bilköerna inte var så farliga. Bron över till CKs jobb är snart klar! Då är det slut på alla köer där i alla fall!

Jo, väl på Open House visade det sig att Coola tjejen från California, som jag mötte för första gången i morse på klassmammornas morgonmöte för Lucas klass, hade en dotter i Luddes klass också! Its a small, small world!

Nu har vi klarat av alla barnens "Open House" för i år. CK kände sig lättad ända till jag sa att vi skulle på "parent teacher conference" direkt efter lovet för åtminstone två av killarna. hehehe...

Har ni sett TV-serien Modern Family än? Inte? Gör det!

1 kommentar:

Christian sa...

Jag försöker att hinna med Modern Family, men vi är ju redan moderna och har knappt tid för TV :-)