torsdag 25 augusti 2011

(för)Verkliga dagdrömmar


Efter en alldeles välsignad morgonfrukost, morgonpromenad med Tassie, en timme på treadmillen tog jag en dusch. En röd rockklänning och en pust av Acqua Di Gioia fick duga. Sedan for jag iväg på små ärenden. Det småduggade hela tiden och jag fick tillfälle att använda mitt favoritparaply! Sodavatten, Parmaskinka och spenat till snabblunch för att hinna i lagom tid till PTA mötet 1.30am på skolan. (PTA= Parent Teacher Association)


Tankarna for iväg på de där goda bananmuffinsen jag gjorde tidigare denna månad. PTAdamerna gjorde sitt bästa för att göra sig hörda, men jag tänkte bara på godsaker. Inte hann jag att få en sittplats heller.


Väl hemma drog jag fram bakredskapen och satte igång. Det blev chokladcupcakes också. Som tur var fanns det lite lathundar om PTA att ta med sig hem från mötet. De skall jag läsa senare med en alldeles perfekt cappuccino ackompanjerad med en bananamuffin! Ser fram emot imorgon då jag skall åka båt till sommarpalatset! God Bless!

3 kommentarer:

Leila sa...

Mmm, bananmuffins! Ska bläddra lite mer i Allt Om Mat så får vi se vad jag kan kontra med! ^^

Christian sa...

Vafals! Har det bakas i mitt hus utan min vetskap? Nu är det helg och jag ser fram emot nybakat matbröd!

Victoria sa...

Det kommer....var lugn.