tisdag 23 augusti 2011

Sommarbilder. En ska bort, (halshuggas)


För att kunna göra en sån här god paj med maränglock och hemlagad vaniljsås, måste man....


...ha såna här goda bär. Sällsynta i Beijing.


Jag vill gärna bege mig ut i den här miljön och leta själv efter hallon och svamp. En svensk väldoftande skog.


Då är det bra om man är uppe i god tid. Det ser tuppen till att man är. Klockan fyra på morgonen gapar och galer han som om "Tuppens minut" stundade. Han håller på i timmar. Han finns i alla fall här i Beijing, alldeles intill hos grannen.
Allt det andra skall jag bara längta efter till nästa sommar.

3 kommentarer:

Leila sa...

Tupp eller liten valp, morgonpigga rackare båda två! ^^


Btw, sluta lägg ut bilder på frestelser nu när jag åtminstone försöker...

Christian sa...

Lyckades du nacka den j..keln? Jag skall ut i morgonbitti med jakthunden.

Anonym sa...

Skaffa hönor istället till alla bakverk