tisdag 5 augusti 2008

Juli är över


En dag var vi ute i skogen och plockade blåbär. Alltid när vi kommer fram till den lilla bekanta gläntan i skogen frågar någon av killarna om jag har bajsat i skogen. Jag förstår inte var dom får allt ifrån? Efter en timmes slagsmål med mygg och annat vilt i bushen hade vi fått ihop tillräckligt. Mamma gjorde en smarrig paj.

Flexboarden vi tog med till Sverige blev en "hit". Lucas är ute och åker på den hela tiden. Ungarna på gatan står och glor med efterlängtan i blicken. Jag är lite orolig, för trots att han är en fena på att åka, har han inga skydd. Skall kolla djupare i förråden om det inte finns nått. Här är det Linnea, 16, som provkör.

Det lilla huset som Lars har byggt på tomten är nästan helt klart. Victor har hjälpt till en hel del. Det blir perfekt till den gång då vi behöver någon som kan hamra och lägga tak. Han har varit en bra liten hantlangare! Ludde har byggt en fågelholk under tiden. Ett tag trodde jag att han skulle såga av sig foten, men det gick bra! Nästa fredag blir det invigningsfest med massor av gäster och, har jag hört viskas om, LIVE musik!!! Kommer Christer Sjögren måntro?


Behöver jag säga att Glassbilen har en betydelsefull roll i vår familj? Undrar bara när han kommer igen för nu är all glass slut!

1 kommentar:

Christian sa...

Alltid är det fest på bangatan. När vilar de?