måndag 21 september 2009

Dagen började fint med morgonfika hos grannen. Tog t o m en bulle till kaffet fast det var långt innan elvakaffe!

Hastade iväg till jobbet på WAB så jag bara kom lite försent. Där stod jag sedan bakom disken med Helena och en ny, trevlig tjej som nyss kommit inflyttande från Dubai. Hon frös.

Följde med Helena till IKEA för att köpa bröd och ost. Osten var slut. Kom hem halv tre, utsvulten. Käkade tre pannkakor och läste lite. Grabbarna kom hemdundrande halv fyra, utsvultna. Medan Lucas gjorde läxorna och jag la fram godsaker att äta, berättade Victor att två i HANS klass låg hemma i svinis. Tjejer. Som säkert pussat på Victor.
En till i en annan nia på WAB har också fått det. Totalt tre nior. Undrar vad som skall hända nu. Undrar hur "hypat" farligt det är. Jag är inte orolig. Jag vill bara veta om skolan skall ha öppet eller om jag ska ha barnen hemma i tre veckor eftersom det nu är sista veckan före lovet. Dessutom vill man ju vara frisk på Borneo...
Strax skall jag ta en rask promenix till WAB eftersom jag lämnade cykeln där idag på dagen när jag följde med H till IKEA. Det är öppet hus för middle school där nu på kvällen. Måste ju dit och träffa Mr. Rektorn, det var ju ett tag sen jag hörde av honom.

3 kommentarer:

Christian sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Leila sa...

Nyp Mr. Rose i häcken från mej ;P

Anonym sa...

Du verkar ha en hälsosam kosthållning. Borneo! Det visste inte jag. Va kul