fredag 30 oktober 2009

Look who's back! JACK!!! <3



Idag kom jag "in the mood" för lite halloween-mys. Jag kokade mig en god kopp chai-latte och snitsade till ett stilfullt arrangemang med hjälp av några utav de saker jag hade i min närhet. Efter att ha njutit av den vackra åsynen, drack jag med mysfaktor 100 upp mitt te. Sagolikt!

Här är receptet från AK på en lyckad Chai-(latte):

Koka ihop en tesked fänkålsfrön med tre-fyra stycken kardemummafrökapslar, lägg också i en påse english breakfast-te och en sked strösocker. Alltsammans skall kokas i 2,5 dl vatten, givetvis, i tre minuter. Häll sedan i lika delar mjölk och ta av värmen precis när det sjuder. Om du vill göra det hela mer "lattigt" skall du ångkoka mjölken till ett fluffigt skum och hälla över häxbrygden som du silat ner i en mysig kopp först. Klaaart att drickas! Du kan också koka med en liten bit av vaniljstång, hel neijlika, kanelstång...det är bara din fantasi som begränsar hur din Chai skall smaka. Nu har du i alla fall basen till den!

3 kommentarer:

Leila sa...

Ser hur mysigt ut som helst! Fint stilleben :)

Christian sa...

Vad är det där för frukost? Inga mackor? Bara te? Jag trodde du käkade fiberbröd. Jag ser i och för sig lite frukt men marshmallows...Det finns inte med i kostcirkeln.

Anonym sa...

Nu är det njutning på hög och komplicerad nivå vill jag säga.