tisdag 27 oktober 2009

En ganska grå tisdag


Nu är det dags att röja rejält i parken där vi går varje dag. Ett stort antal dagsarbetare kallas in och de går fram likt gräshoppor över området och rensar och plockar. En del (de flesta) ser ut att vara förståndshandikappade och när jag går förbi stannar jobbet upp och alla glor på mig helt utan hämningar och uppehåll. Det är för komiskt, eller för djävligt. Välj själv.

Alla vill de vissla lite på min hund också. Som tack för det vill Tassadar bita dom i benet eftersom han inte gillar kinesiska främlingar med någon typ av skaft i händerna. Hmmm...kan han ha fått stryk någon gång måntro? Häromdagen ville han bita en kinestant som stod och rullade med höfterna vid lekparken. Hon hade munskydd på sig och betedde sig jättekonstigt tyckte Tassie, jag med för den delen.

Här är min lunch idag. Prickigkorv mackor(syns inte på bild) och grönt te i vacker kopp med supergoda små mandariner till. Sitter framför datorn och äter idag. Kan inte vara i köket eftersom min Ayi kokar grisben med kineskryddor. Gissa om det stinker? Ni anar inte.
Posted by Picasa

1 kommentar:

Leila sa...

Fiin kille, den där Tassie! Skulle säkert vara en bra kompis åt Rio, de har ju gemensamma intressen :)