måndag 19 oktober 2009

Strejk!

Vad trött jag blir på allt vad internet innebär.

Den har ni inte hört förut?

Det är inte så mycket det faktum att vi bor i ett land som håller sina invånare på strikt internet-diet. Det är mest de du delar din tunna lina ut i "vinternetgatan" med, som sitter och suger likt blodtörstiga vampyrer och drainar allt vad de kan av det lilla flöde som jag, vi, delar med en miljard kineser och gör så att jag inte ens kan läsa min mail utan att snällt behöva be om att de pausar sina "V.I.P downloads". Då blir jag så utmattad att jag ger upp helt enkelt.

Jag är en snäll tjej. Jag vill inte bråka. Men ibland, när ingen ser, då vill jag tamejfan slänga ut allt vi har som sitter fast i en sladd i väggen genom det oöppnade fönstret. Det sämsta med det är ju att jag efter en sådan härlig urladdning ändå inte kan läsa mina efterlängtade mail. Lika bra att helt sjunka in i sin bubbla. Resignera och bara skita i resten av omvärlden.

Skypetelefonen är också så jävla trasig hela tiden. I alla fall när jag skall ha den. Eller också är uppkopplingen nedlagd just då.

Visst är det konstigt att hotspot shield inte funkar på min dator men att det funkar fiiint på CKs dator? Hotspot shield är för de oinvigda det program som tar sig förbi den värsta censuren i Kina och gör så att man åtminstone kan se sina vänners bloggar och eventuellt blogga lite själv om man, ett måste hemma hos oss, pausar dessa fantastiska "V.I.P downloads" som numer äger i vår familj.
Sitter nu därför och smygbloggar från CKs dator. Jag vill kunna sitta vid min dator där jag har mina bilder och blogga om roliga saker, men nej, inte idag. Inte imorgon.
Därav inget bloggande och knappt något mailande.

Sur? Jag? Nerå. Jag är skitförbannad.

Nästa blogg lär väl komma någon gång nästa år...från Sverige.

4 kommentarer:

Christian sa...

Jag får väl erkänna dårå att jag tar åt mig lite av "kritiken" vad gäller bandbreddsätandet. Dock vill jag påpeka att du får full access till min dator (speciellt dagtid). Hotspot shield fungerar inte på någon Mac har jag hört, inte bara du är drabbad. Är kanske en klen tröst? Snälla kasta inte ut någon dator genom fönstret. Jag går i god för att Skypen funkar...och jag skall banta vad gäller bandbredd.....Sorry!

Anonym sa...

kul att se dej tillbaka på bloggen. Ta för dej av bandbredden och visa vem som bestämmer

Karin sa...

Jag håller definitift med om att det är trist att internet funkar så dåligt nu för tiden. Vi har samma problem här hemma. Tänkte gå in på Facebook idag och kolla lite, men icke - funkar som vanligt inte :( Trist trist! Vi får helt enkelt hoppas att dom minskar lite på blockaderna nu efter nationaldagen :)
Kram Karin

Unknown sa...

Hej!

http://privatvpn.se/newuser.php
Maybe try this one?

Funkar ok på Windows.
Bra på Linux...
Mac - I dunno - you try?

Bygger på OpenVPN - kanske måste pilla lite i Mac för att få igång det.

Men med denna VPN fungerar även svenska grejor - typ SVT Play (tror jag..)

Heja heja!