måndag 18 oktober 2010

kylan sveper in, jag kan knappt röra mig

Jaha, så gick den helgen. Ingenting blev fullgjort, men ändå blev något gjort. Bakade en sockerkaka till pojkarna. God. Städade nästan in trädgårdsmöblerna.

Känns som om jag suttit mest i bilkö hela helgen. Både lördag och söndag hamnade vi i såna där mardrömsköer. Det är frustrerande vill jag lova, men som tur var, så var jag inte kissnödig, alltid något positivt!

Lucas löptävling var överraskande skoj, kan bero på vädret och stämningen, helgen hade ju bara börjat! Vi kom försent, men det gjorde inget eftersom de små barnen började och Lucas tillhör ju numera (chockerande nog) de äldsta i elementary school.

Söndagmorgon var kall och grå som betong. Första fryskalla dagen för i år. Nu finns ingen återvändo. Åt lunch med lillebror Johan på stan och vi frös nästan ihjäl. Vantar fram!
Det skall bli mysigt att plocka fram all cashmere!

Idag är det mörkt ute, regnet hänger i luften och det är svinkallt. Känner mig för stel för att träna, får linda en filt om mig och läsa i soffan så att jag blir varm. Inte helt fel!

Nu skall jag dricka kaffe!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Känns inte som om vädret direkt lockar en till Beijing

August sa...

woho, jag längtar efter dig med! VAD KUL VI SKA HA I BEIJING

Christian sa...

Vi skall gå på mellandags kareoke! En ny tradition jag vill införa i Beijing!

August sa...

jag gillar mellandagskaraoke och är väldigt på :D