tisdag 19 oktober 2010

Nya gummistövlar!!!



Har inte köpt/ärvt(?) gummistövlar sedan jag var liten och då var det alltid såna där blå/vita seglarstövlar som jag fick såna skoskav av att jag blir alldeles svettig av att tänka på det. I vuxenlivet har jag använt mina trotjänande gamla(säkert trettio år) ridstövlar i gummi så fort det behövts, så jag har aldrig ens tänkt på att köpa gummi-plågar-svett-stövlar.

Nuförtiden finns det ju så fiiiina stövlar att köpa dock, så kanske har det slagit mig sisådär hundra gånger att jag nog vill köpa såna där fina blommiga/zebra/leopard/psykedelisk/coola-mönstrade stövlar i alla fall.

Så idag har det slagit till(i alla fall i mitt medvetande) i Beijing och på marknaderna finns det nu att köpa VAD DU VILL för stövlar! Oj, så mycket att välja på! Hyllorna dignar av färgsprakande modeller!
Jag slog till och köpte de söta och lite finare, vita Chanelstövlarna med skinninlägg, klack och två kameliablommor på. Kanske inte ett par man går ut i jaktskogen med, eller ens i trädgården, men ett par man rastar sin lilla pudel i om det småduggar ute!
Känner jag mig rätt så kommer det hem ett par till som är lite mer Rosamunde Pilcher och Snäcksamlarna också, för er som är invigda i det. För er andra: -Ni bryr er inte. Love you anyways!
Nu skall jag bara invänta lite mer regn!

1 kommentar:

Leila sa...

OOOHLALA! Vikka sööta stövlar!
Ska bli kul att kolla in ett par som man kan ha när det ösregnar i F-haga!^^