onsdag 31 oktober 2012

Fragancia

Idag har jag skickat iväg yngste sonen ut i vildmarken med skolan på äventyr. De skall hålla sig undan i tre hela dagar och klättra i berg, pröva abseiling(hissa sig ner för ett stup), "gain an understanding of the safety, organization and communication systems used in the wilderness, specifically in a mountain setting", " better understand how I , and those around me, respond to challenge when faced with time pressures" etc. Jag hoppas de skall grilla korv och ha det mysigt också.
Vi var och köpte varma kläder åt gossen på decathlon, vår sportbutik, så jag tror inte han kommer att frysa, om han inte struntar i att packa upp allt som ligger i ryggsäcken förstås. De sover i små söta men iskalla stugor. Sovsäcken vi har är en riktig, sverigeköpt en, som tål minusgrader, så den skall nog duga!
Igår landade Viktoria S in! Hon bor hos AK, så jag har inte träffat henne ännu, men jag hoppas snart att vi skall ses. Det skall bli kul för vi har inte setts på så länge! Hon har sina flickor med sig och jag gissar att de har växt en hel del!

Luften har blivit så torr här nu så jag får smörja mig flera gånger om dagen. Trots det har mina eksem tagit makten och gör framsteg främst i händerna. Jag kan bara inte sluta tvätta mig! Det verkar tyvärr vara det enda som hjälper/lindrar, men det går bara inte. Här är det en reflex att gno in sig i tvål hundra gånger om dagen. Sitter i sen SARS-tiden. So, no can do.

Annars, fint väder. Perfekt höst, om du frågar mig. Tvättmaskinen rullar på. Aftermath is still going on efter översvämningen, men allt är under kontroll just nu. En worker är här lite då och då och saboterar harmonin med sina undermåliga reparationer. Ayi är kanske på bättringsvägen, så, ja, idag blir en bra dag!

Inga kommentarer: