torsdag 27 december 2012

Julen är över! God Jul! Länge leve Julen!


Jaha, då är julen över för den här gången. Jag har överpyntat, överätit och överöst alla i familjen med julklappar. Allt är i sin ordning med andra ord. Jag är nöjd.
Trodde det skulle bli svårt med en sockerfri jul, men det har inte varit några som helst problem. När de andra har druckit glögg har jag druckit ett mysigt och kryddigt julte istället eller en god kopp kaffe. Godis och kaffebröd har jag kommit över för länge sedan, så det finns inte längre i min värld. Till dessert har jag ätit frukt, nötter och vispgrädde. Mums!
Det som saknats i julfirandet är ju givetvis resten av familjen som finns kvar i Sverige. Som tur är har vi ju Elisabeth här! Det är golden varje dag!
Igår kom CK's  nya efterlängtade TV som han fick i julklapp. Jag vågade inte köpa den rakt av, utan lät helt enkelt CK få bestämma modell och storlek på eländet. Istället körde jag en liten lurifax på julafton och slog in gamla tv:n som han fick öppna. Maken till förvånad min i CK's ansikte får man leta efter, men tillhörande kort med förklaring lugnade honom genast och den 25 december var han iväg och beställde åbäket som nu kommit. 
Det värsta för honom är att han ännu inte hunnit inviga sin nya fina pryl. Igår åkte vi nämligen direkt efter jobbet, utan att passera TV:n, på balett inne i stan. Svansjön. Mycket vacker föreställning som vi bjöd med ungdomarna, Victor och Elisabeth, på. Hemma sent, klockan elva, då börjar CK montera ihop TV:n och installerar, ivrig som ett barn. Kollar att allt funkar somnar sedan, lycklig som ett barn. Som ett barn. Jaa. Så jag inviger Tv:n själv med Downtown Abbey julspecial nu på morgonen mellan halv åtta och nio. Härligt, härligt att ligga i sängen och titta på tv med bra bild! Förra tv:n var inte bra. Den här är super! Bra julklapp jag köpt! Jag gillar mina julklappar! 
Få se, idag är det torsdag. Snart är det dags att slänga ut alla julsaker och städa utav helvette! Vad skönt det skall bli. 

1 kommentar:

Leila sa...

Du menar att det är dags att pynta om till nyår...?