onsdag 10 april 2013

Här är lite bilder på Beijings spröda vår

Den är skör i år vår vår. Den vill liksom inte braka lös. Den är lika svårflörtad som Hjärter Dam. Går jag ut utan mössa, önskar jag att jag hade fetvadd i öronen för det börjar oundvikligen att blåsa rakt in i dem direkt. Jag kan höra Drottningen skrika: -Off with her head!

Men visst är promenaden värd allt när man möts av så vackra vänner? Himlen är fullständigt betagande och blommorna är CRAZY! Min allergi är så gott som borta(tror jag) och livet är ju tillbaka! Jag lapar sol nu varje dag! 

1 kommentar:

Leila sa...

ÅÅH, så vacker magnolian är! Jag vet ju att du kan beskåda den prakten överallt nu på dina promenadvägar och jag blir rent grön av avund!
Här finns inte ens en tussilago att glädjas åt.

Tänk på doktor Ken när du går ut ;P