onsdag 3 april 2013

Mumin tittar ut efter en lång vinter och konstaterar: -Våren är här!

Nähä, muren var visst inte bra. I söndags började det mödosamma arbetet för de nu två kvinnliga arbetarna att för hand, sten för sten ta ner muren som, förvisso inte var klar på långa vägar, men som påbörjats för någon vecka sedan och jag sett fram emot skulle bli hög. Nu har de planterat en liten häck där istället. Jag kan bara helt lekmannamässigt meddela att han som planterade häcken var lika mycket trädgårdsmästare som jag och att om häcken överlever denna säsong är det bara att gratulera.


Det är så mycket vår ute nu och idag var det tjugo grader varmt ute och lätt vind!  Jag tog två långpromenader. Högt uppe i det blå svävade en drake och jag vill så gärna att ni ska se den med! Några av er som läser är ju "Believers" och ni ser den säkert med en gång och ni andra får helt enkelt tro mig ändå när jag säger att det var en härlig feeling att se den sväva fritt i vårsolen.




Skitfläcken ovanför trädtoppen är draken. Jag är ute så mycket jag orkar nu, det är så mycket som händer i naturen. Det fullkomligt knakar i varenda buske!...and I don't wanna miss a thing...som Steven Tyler vrålsjunger.

Keep on going!

7 kommentarer:

Leila sa...

Okeej...

Victoria sa...

lite svårt att komma ut just nu....

Leila sa...

Aah... Varför ser man aldrig drakar här i Sverige, det är ju så himla mysigt att se dem flyga!

August sa...

Äh, det var ju massa som flög drake under 699-dagen. Det säger ingenting!

Leila sa...

Vad är 669-dagen????

Leila sa...

ÖÖh, 699-dagen menade jag

August sa...

När luftföroreningen låg på 699 :)