torsdag 11 april 2013

Ryggskit

På tal om Doktor Ken... Jag hatar att låta som en gnälltant, men min rygg har nu låst sig mer än någonsin och jag har äntligen gått iväg för att få hjälp. Doktor Tsuda skickade mig akut till en fysioterapeut för att lösa upp den låsta muskelmassan och få bort den kroniska inflammationen i ryggslutet som på senare tid omöjliggjort det för mig att sova på höger sida.
Får se vad de kan göra åt saken. JAg har ju dragit med det här i stort sett hela mitt vuxna liv, så jag har inga större förhoppningar. Men alla apparater Doktor Liao(fysioterapeuten) körde på mig igår var skönt och kändes som lindrande åtminstone. Det var ultraljud, mikrovågor, elektricitet, utlraljudsvärme.....tid tog det i alla fall. När muskeln slappnar av, efter ett antal besök, skall jag få riktig värk i ben och rygg påstår Doktor Liao. Då först kan vi angripa det riktiga problemet påstås det. Pust... Det ser jag fram emot! Riktig värk! Kul! Då skall vi träna muskler säger han. Jippie!
Nu skall jag duscha. Jag har sprungit en halv mil.

2 kommentarer:

Leila sa...

Vad skönt att höra att du äntligen har tagit tag i ditt ryggproblem.
Kan det kanske ha orsakats av att det hände något elände då du sommarjobbade på BoB och fick så infernaliskt ont månntro, och som aldrig blev riktigt bra igen?
Eller är det bara släktens genetiskt dåliga rygg?

Anyways, alla har sitt, som Herr B brukar säga!
Håll dig varm!

Victoria sa...

Nej, det är inte BoB. Då hade jag haft ont i ryggen länge innan dess. Just då var det bara värre än vanligt. Kanske hade det varit bra att gjort något åt saken redan då, men läkaren sa bara att jag skulle typ ta det lite lugnt då...en idiot. Jag tror gener, gymnastik, ridning och lite crazy wildlife har hjälpt till. ;P Vilka av jag "Je ne regrette rien"!