onsdag 29 april 2009

Hatsune och bullar


I det nybyggda och mycket populära området "The Village" som ligger precis bredvid Ya Show käkade vi lunch dag. Området är fullt av shoppingtillfällen och mysiga restauranger samt ett hederligt och pålitligt Starbucks.

Iklädd mina röda Dittosjeans, vit T-shirt kändes det lite svalt ute, men jag kämpade på. Som tur var hade jag en sjal med mig. Efter den delikata japanska måltiden på Hatsune med Lovisa, AK och Viktoria, bjöds det på den obligatoriska efterrätten som man alltid får där. En helt oätlig geléartad liten kvadrat som är dekorerad med gud vet vad. Så vacker att man knappt behöver veta innehållet. Ingen åt av den eftersom vi alla inte var på Hatsune för första gången...

Direkt från stan hoppar jag upp på min gula hoj och trampar till WAB. Sofia Distans eleverna väntar...maybe not, men de är där i alla fall. ;) Sen kommer jag hem vid halvsextiden och vem sitter inte där och förbereder middag? Wangan knådar jiaozi för brinnande livet, både vegetariska och köttiga.

Och vad sysslade hon med när jag var på stan mitt på dagen? Jo, hon bakade bullar och rågbräck! Att hunden hade rymt när jag kom hem på kvällen var ju bara en bagatell i sammanhanget. Honom hittade jag, efter lite sökande och lockrop, helt förtvivlad, hos kvinnan från Uzbekistan på andra sidan gatan. Sedan in i en taxi och hämta Lucas hos en kompis. Nu är klockan halv sju och vi skall snart äta. CK jobbar sent idag, men det gör inget för jag skall se Idol!

2 kommentarer:

Christian sa...

Jag hann precis hem till American Idol! Nu ser jag fram emot att sitta och titta på när Adam vinner igen...

Leila sa...

Vilka smaskiga bilder! Wangan är en riktig pärla! :D