tisdag 28 april 2009

Jippi!!!


Efter en dag med lite shopping på stan med Viktoria och AK, kaffeprövning av Castenssons nya Jura, så kom beskedet vi väntat på ett bra tag. Vi skall stanna ännu ett år i Beijing!
Personligen tycker jag det är skönt att slippa kasta sig in i en djungel av hus-köp och skolplats för barnen. - Och jag älskar kineser och Beijing, även i nyktert tillstånd.

Killarna blev glada. Victor framför allt som gärna börjar high school på Wab. Ludde vet ju inget än eftersom han fortfarande är på camp. UUUUUUH, vad jag saknar honom. Han är ju så snossig. CK kavlar upp ärmarna ännu ett snäpp och tycker det är fint med en nöjd och glad familj. Han skall ju snart (på tisdag kommer den från GIANT-fabriken) investera i en as-cool elcykel som skall ta honom till jobbet i tid varje morgon är det tänkt.

Vi beslöt att fira beskedet med en kväll på Face. Bästa, men väldigt dyra, indian food i stan. På samma restaurang har dom även avdelningar med kinamat och thaimat. Lucas fascineras av kockarna som grillar pekinganka. Kockarna tyckte att Lucas skulle komma in i köket och hjälpa till, men det tyckte inte jag.
En helt igenom underbar dag! Livet är härligt!

3 kommentarer:

Leila sa...

Åh vad jag är glad att du är glad min docka!
Har du pratat med CK om 11:e juni?

Anonym sa...

Där rök bilen Christian
Det5 är bra ifall vi kanske hinner en shoppingresa till innan ni drar därifrån. Då har vi ju en egen driver

Anonym sa...

Ni måste betsämma om ni ska med den 24 juli till Dalhalla på Queenkonsert också