söndag 26 april 2009

Hejsan igen!


Nu har jag fått klagomål på att jag inte bloggar. Bäst att göra en snygg come back. De roliga saker som händer bloggar CK om. Vill ni se något om det så får ni gå till hans sida. Han är boss över kameran och de roliga bilderna. Samt att han har en magnet mellan sig och datorn som gör att han sitter där konstant.
Bilden ovan visar en av aktiviteterna som just nu ockuperar min dyrbara tid. Change for life, WAB, pojkarna, mitt driver-jobb, Tassadar, film, böcker och musik är även en stor del av mina favoritsysselsättningar. Lägg också till ett mycket aktivit socialt liv så har jag fått ihop alla dygnets 24 timmar. Och, jag gillar att sova.
Två månader i rad har jag varit sen med att betala telefonräkningen pga tidsbrist!!! Denna månad ska jag hinna i tid med åtminstone den betalningen! Det är så surt när dom stänger av både telefonen och internet. Lite kul är det att se mina kära familjemedlemmar när deras "life support" stängs av. Man kan tugga på deras ångest i luften här hemma. De klättar på väggarna och rullar med sin stora ögon. De svettas och har "tappat kontakten" med omvärlden.
Hehehe...

Själv tycker jag att det är lite skönt att att skylla på när folk frågar om man läst sina mail. -Nej, vi glömde att samla två kassar plastflaskor, hitta på tio svenska barnvisor/lekar, klä ut Lucas i green-generation-kläder och ta med en tygpåse till skolan med återanvändningsbara grejor i för, du förstår, vi har inte haft nått internet sedan i torsdag och över hela helgen och jag vet inte när dom kopplar på oss igen, säger jag med oskyldig blick.

I love teknikens under...

Jaja, nu skall jag sova/somna till en film efter en så rolig och händelserik helg som ni alla kan läsa om på CKs "Varför Blogg?".

3 kommentarer:

Anonym sa...

Welcome back. Kul att höra att du har mycket att göra så det inte bara blir lunch med kompisarna.HiHi

Leila sa...

Mitt kära barn, du får inte ha så mycket att göra att du glömmer att berätta för mamma vad du gör...
Och jag tror inte att det bara är CK som kan berätta om de roliga grejerna, du har väl egna roliga grejer för dej, eller hur?

Christian sa...

Hon får inte ha roligt utan mig....