tisdag 7 april 2009

Helgen och måndagen



CK var ledig i måndags eftersom det var "Tomb Sweeping Day" Vi har passat på att göra massor under hans ledighet. Tassadar har, som ni vet, blivit kastrerad, han är liiite bättre nu på morgonen än vad han var igår kväll. Ett riktigt elände.

Kolla vilken fin cykelkorg jag har fått gjord! Jag träffade en sån fin korgflätare på en marknad i närheten! Han tog oss med till sitt hem där hans fru satt och flätade korgar hela dagarna. Dom kom ifrån Shandongprovinsen där det massexporteras pilflätade grejor ut till hela världen. Han var så mysig och kunde skaplig engelska. Han var påläst också. Snackade om nobelpriset och om vilka som fått det. Imponerande. Köpte två cykelkorgar av honom eftersom han gjorde två "samples" för 150 rmb. Tassadar får lugnt plats i korgen!

Igår kväll var det dags att gå på "Extreme Power Metal" konsert. Victor och hans kompisar ville gärna gå och det fick dom väl. Men inte utan mamma.
Jag och en snäll mamma till följde killarna in till stan där DragonForce, kända bl a från GuitarHero, spelade skjortan av kineserna. Jag var glad att jag var med för miljön var inte så barnvänlig. Fast å andra sidan hade det inte varit ett alternativ att Victor skulle ha åkt in själv. Våra killar var, så när som, de enda där som var minderåriga dessutom. Inne på en stökig nattclub kom dom igång, lagom rockigt, försent och våra killar stod längst fram i extas. Helena och jag stod i baren och drack cola, lagom förtjusta. Strax innan spelningen äntligen var slut hade jag och H köpt bandtröjor bakom disken redan. Grabbarna dundrade ut med hur mycket adrenalin i kroppen som helst. Dom stank öl och billig whiskey som bandet sprutat ut över publiken. Great. Mysiga killar.
H och jag tog en taxi hem bakom killarna som åkte med H´s chaufför, vi var glada att inte behöva dela bil med fem svettiga, stinkande tonårskillar i total upphetsning. Klockan tolv kom vi hem och idag började skolan igen efter lovet. Victor vågade inget annat än att gå upp med ett leende. Bra tips för alla i fortsättningen för er som har barn som har "lov-jet-lag", gå på en rockkonsert dagen innan skolstarten och säg att det blir sista gången om det gnälls på morgonen dagen efter...Funkar kanske bara på musikfreaks.

4 kommentarer:

Leila sa...

Vojne vojne, vad Tassadar är söt, t o m i strut! Lite prinskorv brukar få små doggisar att piggna till ganska fort ;P

Jag vill oxå ha en sån där fin cykelkorg! Du kanske ska börja göra business med korgflätarfamiljen?


Oj vilken bussig mamma du är som hänger med på rockkonsert! He owes you bigtime! Fast jag vet ju att du giller't oxå :D

Christian sa...

Pappa är också bussig som stannar hemma och tar hand om sjuklingen...han behöver hjälp med att äta och hjälp med att gå ut och kissa.

Leila sa...

Det är underbart att höra att du är så fäst vid Tassadar, CK!

Anonym sa...

Vill se nåt nytt snart. Jag börjar bli trött på hundfejset