tisdag 19 januari 2010

Nytt år, nytt liv!

Oh yes, jag lever. Nu har jag också en ny liten ikon att trycka på när jag skall ut på "förbjudna" internet som t ex bloggar och FB. Den gamla hotspotshielden funkade ju inte länge och inte heller den kortvariga tunnel-liknande ikonen som "dog" ännu snabbare.

Hmmm... mycket har ju hänt sedan sist, men inget livsviktigt. Försöker få vardagen att bli vardag igen efter ett riktigt fett jullov. Skolan är inne på sin andra vecka nu och Victor är redan hemma igen med tråkig hosta och tjock snuva. Själv sjöng jag nästan sönder rösten i lördags på kareoke. Det hela började så städat och fint med fyrtioårskalas på Courtyard, men det slutade i kareoke-träsket. Vi sjöng till halv tre på morgonen. Vad synd jag tycker om de som jobbar där. Snacka om nattskift. Kul hade vi i alla fall!

Har kollat på lite filmer den senaste tiden och kan konstatera återigen att Meryl Streep är ett geni när det kommer till vita duken. Mums, vad hon är bra! Har sett henne i Julie & Julia samt i It´s complicated. Båda filmerna är lysande!

Nu har idol börjat och jag är helklistrad framför tvn! Längtar så efter att Ellen skall komma och sitta i juryn. Hon har ju tagit över efter Paula Abdul. Fram tills nu har det varit gäst-juryn av olika de slag bl a Posh och Mary J Blige. Vet inte riktigt när Ellen kommer. Såg hennes talkshow idag och då sa hon att de just nu spelar in i Hollywood, så det är väl en vecka eller två kvar säkert...

3 kommentarer:

Leila sa...

Vad skönt att du har hittat ut till "vinternet" igen! Har saknat dina uppdateringar av det festfyllda livet i Bejjan ;P

Christian sa...

Welcome ut ur garderoben!

Anonym sa...

Välkommen tillbaka. Som vi har väntat. Tat lungt med spriten och sången