onsdag 10 november 2010

Inte allt, men ett litet smakprov av det jag köpte i söndags



Ett par underbara sockor i varm mjuk cashmere/ull med små bollar on top! De såg så handgjorda ut som bara hemstickat kan. Dessa skall jag mysa i hela vintern! 25 Rmb



En pullover i läcker lila, superduper kvalle, som jag piffade upp med lite söta rosetter i ärmslutet. Bredvid ligger en likadan, fast kofta i klarröd färg. 35 rmb



Här kommer nöjdaste köpet! Ni ser att jag aldrig kommer bli fotomodell, men skit i det och kolla in festjackan! 130 rmb
Fotografen var ledig idag dessutom.


Då blir det blurrigt också!

Snyggt, glansigt guldfoder i fiiin kvalitét inuti med knappar som är facettslipade i svart. Hur skön som helst och ursnygg till mina långhandskar!

Måste till denna marknad fort igen och då utan tidspress!

3 kommentarer:

Jessica sa...

Snyggt!
Jag hade aldrig en kikat åt jackans håll men på dig ser den urläcker ut! Jag får nog vidga mina vyer när det gäller kläder, är så förbaskat pretto och kör på safe för ofta.

Var ligger marknaden du pratar om? Har du köpt rosetterna på "tygis"?

Jag håller till i Wudaokou för det mesta, kommer du hitåt får du gärna höra av dig, jag hakar gärna på. Ska hänga är till åtminstone juli nästa år.

Hade gärna pysslat med dig men mina läxor tar det mesta av min tid.

Leila sa...

Åh, så fint! Jackan var superläcker!
Nu kan du sluta beta, vi har redan nappat på kroken ^^

Victoria sa...

Jessica: Rosetterna kommer från tygis, som du gissade. Mu xi yuan är ett ställe jag älskar att vara på! Marknaden som jag fyndat på kallas för Zoomarknaden för att den ligger så nära Beijing zoo. Vet ej vad den heter på kinesiska. Den ligger under marknivå och är hur stor som helst!
L: Cant wait to see you!