söndag 14 november 2010

Rosa och pjays


Söt som socker.

Imorgon skall jag vara tjejklädd i skolan, sa Lucas en kväll förra veckan när han skulle gå och lägga sig. Är det crossdressing i skolan imorgon, frågade jag. Nope, jag bara vill ha din rosa tröja med paljetthjärtan på mig imorgon. Ok, sa jag.


Stark tjej. Pippi?

På morgonen hade han inte glömt vad han sagt kvällen innan. Han hittade till och med Victors öronmuffar som han hade på Halloween och mitt rosaprickiga hårband. Herregud, tänkte jag, bara han inte blir retad. Då retas jag tillbaka, svarade han mig med säker blick och ton.


Nattiklädd på väg till skolan. På hans tröja står det: -Not tired yet! :D

På fredagen ville han ha pyjamasen på sig till skolan men då sa jag STOPP! Fast det visade sig efter lite efterforskning att de visst hade pj-day på skolan den dagen. Phu! Så vi hann plocka fram t o m nattmössan och allt annat!

2 kommentarer:

Leila sa...

Jag vill oxå ha pj-day!^^

Anonym sa...

He is a free spirit