torsdag 21 mars 2013

Vinter Vår Vinter Vår



Så här underbart väder var det för två veckor sedan när vi var och klättrade i bergen en och en halv timmes bilfärd utanför stan. Vårbäckarna porlade och alla utom jag gick i t-shirts och svettades. Ni som känner mig vet ju att det är något fel på mig eftersom jag aldrig svettas och fryser och har kalla händer även när det är 25 grader varmt. Det var hur som helst en härlig dag i bergen för tre fredagar sedan.


Sen kom bakslaget igår. När vi drog bort gardinen höll vi på att gå och lägga oss igen, ja somliga av oss gjorde faktiskt det. Sopborsten på förstukvisten är stulen, ska jag tillägga. Jag har en 20 cm linjal som vi skrapar rutorna med. Det finns inte att köpa någon fönsterskrapa här. CK tycker lösningen är mycket lustig och "frökenaktig".

Tassie gillar inte när det snöar och slaskar. Varje gång han går ut lyfter han på tassarna och vill in igen. När han kommer in måste han duscha. Så förhatligt! Som tur är, är det torrt och fint ute idag igen. Allt oväder är borta idag . Allt är över på bara ett dygn. Det är lite vitt kvar i buskarna och på skuggplatser. Gatorna är fina. Jag har glömt bort att jag satt fast i trafiken med fara för mitt liv i TRE timmar igår när jag skjutsade CK till jobbet...

Idag är det CCC!!!

1 kommentar:

Leila sa...

Jamen så ska det ju vara enligt din mormor, det blir inte vår förrän det kommit ett rejält bakslag!
Vi har haft snöbyar här både igår och idag men vi härdar ut och väntar på bättre tider!