fredag 16 januari 2009

Tanka bilen -Min nya hobby

Fy katten! Måste jag tanka bilen också nu när jag har körkort? Vad kallt och smutsigt! Jag såsade iväg till en tankstation i närheten när det började bli farligt lite bensin i tanken. Där stod en kille och vinkade in min bil till en tank. Jag hängde på hans vinkningar tills han såg nöjd ut sedan knackade han på rutan. -Vad vill han nu då, undrade jag. -Hur mycket ska du ha för, frågade han mig.
YEEESSS, tänkte jag. -Full tank! 350 rmb senare är tanken full och jag nöjd, för jag har inte behövt göra annat än att stanna motorn. En kille tankade och en annan kille polerade rutan, fast jag tror att han var mer nyfiken på mig än att tvätta fönster om jag skall vara ärlig. Det är härligt att åka och tanka! Nu måste jag sticka iväg en sväng med bilen så att jag får åka och tanka igen snart! Hej då!!

2 kommentarer:

Leila sa...

Ååh, vad mysigt att få tanka som på det gamla goa 60-talet! Man behövde inte ens veta var tanklocket satt och att få tvättade rutor och spolarvätskan ifylld... Mycket var faktiskt bättre förr :)

Victoria sa...

OH ja! Jag håller med dig kära du! Förr var bra. Snyggare, roligare, galnare...
Men tänk, vad man håller sig smidig i Sverige nuförtiden när man tankar själv o allt! Inget YOGA-behov då inte! Pensionärsgym på gatan behövs ju inte där!! :P