måndag 4 maj 2009

Nu är det hett!

Jepp, så har sommaren kommit hit med såväl mygg som hetta!
Ludde och Victor har haft "Sports day" utomhus hela dagen i skolan och gissa om dom var solbrända i fejset! Victor hade dessutom ett rejält bränn/skrapsår på armbågen som han fått i stridens hetta. Det hela handlade om kampen mellan "husen", typ Gryffindor och Slytherin, fast i verkligheten har WAB inga namn på sina "hus" utan bara färger. Mina killar tillhör båda det blå "huset" och de kom tvåa i dagens hustävling. Båda var de ganska trötta, men nöjda, när de kom hem och Victor sov innan klockan slagit åtta.
Själv fick jag huvudvärk, så jag ringde in flickan som masserar så bra, och vips, flög den värken ut genom fönstret!
Efter kvällsmaten gick vi ut med Tassadar på kvällspromenad. Han är så lydig! Inget koppel och han kommer som ett skott när jag ropar, går fot som en ledarhund om jag kräver. Det var ljummet, mörkt och alldeles magiskt ute. Sedan tvingade CK mig att prova hans "Hybrid-cykel". Det var kul.

4 kommentarer:

Christian sa...

Visst är det härligt med värme! Synd bara att aircondition inomhus bara har av och på...verkar inte finnas någon termostat. Man får välja om det skall vara kallt eller varmt.

Leila sa...

Och vad blev valet...?

Christian sa...

tja..för mig är valet enkelt...kallt förstås men det innebär ju att den kvinnliga delen av familjen fryser.

Victoria sa...

..och vi är ju inte så många, så vi måste höja våra röster för att höras!!!! BBBBBRRRRRR!!!