söndag 10 maj 2009

Sko(l)helg


På väg in till stan idag fick jag syn på en Zorrofigur ridandes moped. Hans jacka fläktade och han såg helt jagad ut! Längs den rosenkantade motorvägen sprängde han i full galopp fram på sin moppe mot nya äventyr. Superläcker! -Vad ska man ha hjälm till, hinner ju inte slå mig i den här farten!

Det är internationella Mors Dag idag, så jag får lov att gratulera alla mammor som känner sig internationella. -Grattis!
Själv blev jag uppvaktad på sängkanten av mina barns far med en Starbucks och ett fång fantastiska blommor! Därefter blev jag inbjuden till en shoppingtur.

Shoppingmålet kanske inte låter så glamoröst när jag nämner "running shoes". Hur som helst är det något jag längtat efter, så sagt och gjort styrde vi kosan mot Decathlon där det säljs massvis med sportartiklar. Det blev inte de skorna som är på bilden, utan en annan variant av samma märke (asics) dock. Nu måste jag springa ikapp priset också...undrar om jag orkar det.

Luften var som vanligt inte helt ok. Ska bli skönt att få komma hem till lite fin och frisk luft om en månad eller så.

På eftermiddagen åkte vi och klippte Tassadar. Lucas passade på att gosa med alla djur som finns där. Jag undrar vem som var skitigast, han eller kaninen? Lyckligast var nog i alla fall Lucas. De stora killarna har varit hemma vid skolbänken hela dagen. De läser svenskan som måste bli klar inom kort. Heja på!
Jo, jag hämtade min klänning jag låtit sy upp också! Den är en riktig sommarkalasklänning som jag skall ha när typ Lucas fyller år!!! Söt som socker!
Posted by Picasa

1 kommentar:

Leila sa...

Jättefin klänning! Det verkar som om du gjort mönstret alldeles själv! :D