torsdag 7 maj 2009

Stallet och playdate för hunden

I morse när jag pratade med Viktoria i telefonen var hon på väg till stallet. Helt plötsligt hade hon övertalat mig att komma med. Jag hoppade in i bilen och körde mot hästarna och naturen. Hann inte komma långt förrän jag satt fast i en bilkö som kom att hålla i sig i en knapp timma.

När jag kommit fram till stallet hade AK och Viktoria ridit klart, naturligtvis. Nåväl, jag hann klappa lite söta hästar och vi gick en sväng på området. Spanade in kvarterets kossa och konstaterade att den nog fått galna kosjukan eller struma, ögonen var nämligen på väg att trilla ut. Riktigt långa fötter(klövar) hade den också eftersom den nog aldrig i sitt liv blivit verkad. En fin fågelbur med kaniner i botten såg vi hos farbrorn som bor på stallområdet.

Vi åt sedvanlig lunch på Mrs. Shanen(Silk Road sallad och veggieburgare minus brödet) och handlade på Jenny Lou. Sedan skiljdes vi åt för idag.

Väl hemma, vid fyratiden, tog jag med Tassadar på playdate hemma hos en kompis som har två hundar på Beijing Riviera(ett annat compound). När Tassadar både hade bajsat och kissat inne var de två andra hundarna inte ett dugg intresserade att leka med honom. Dom lade sig lugnt ner på köksgolvet och halvsov. Tassadar gjorde ALLT för att få upp tempot lite, men inte då. Jag fick mig en god kopp kaffe och nybakad rulltårta, så jag var nöjd! Sedan började mobiltelefonen att ringa, vilket betyder att killarna börjat komma hem från skolan och upptäcker att kon inte står i båset.

Nu är jag hemma igen och grabbarna äter pannkaka till kvällsmat och jag väntar på att CK skall rulla in på Hybriden anytime. Dagen har gått fort. Det är trettiotvå grader ute och lite disigt.

3 kommentarer:

Christian sa...

Blivit verkad? Vad är det för fackuttryck?

Leila sa...

Det verkar vara jobbigt varmt hos er nu, kanske skönt att ha ACn på kallt nu...?

Anonym sa...

det var mycket kossor nu