onsdag 27 maj 2009

Som en fredagskväll

Idag var sista dagen i skolan för barnen denna vecka! Ludde blev genast bjuden på sleep over hos Wille och Lucas passade på att bjuda lille Henry på sleep over hos oss. Det är alltid jämna plågor som tur är!
CK är ute med jobbet på någon slags "get together". Dom skall gå på kinesisk hot pot-restaurang, det är då han kommer hem och stinker som värst. Soffan är en välsignelse! Duschen också!

Victor gick på avskedsfest för Bridget som flyttade hem redan förra året, men nu har hon varit på kärt återbesök i good old Beijing, och skall åka hem i helgen. Det finns alltid anledning att festa!
Känns som en fredagskväll. Nästan. Jag drog barnvaktslotten dock.

Nu är jag hemma ensam med Henry och Lucas. Dom tittar på spykids och jag sitter här. Såg att strömmen snart är slut, inte många kilowatt kvar. Har stängt av AC:n och allt annat som är onödigt. Får ila bort imorgonbitti och köpa ström!

Det har gått åt hutlöst mkt el på sistone eftersom vår ac har krånglat så. Varje dag har dom varit här och lagat den. Då har dom satt på den på fullt i HELA huset och lämnat den så hela dagen. Gissa om det är som att komma hem till ett fryshus. Två timmar senare har den gått sönder. Jag blir nästan glad i en minut. Sedan är allt hett och klibbigt.
Trots att ac:n inte funkar så står den på och när jag kommer hem stänger jag av den och när barnen kommer hem sätter dom på den, fast den inte funkar och så stänger jag av den igen och så kommer CK hem och sätter på den igen och så är nästan cirkeln sluten tills morgonen därpå då Wangan kommer och sätter på den igen och ringer, förbannad, till en Worker för att han skall komma och fixa den IGEN och då drar han på hela huset igen medan Wangan stryker(hon lämnar alltid järnet på och springer runt lite i huset och tänder lampor och så), tvättar tjugo tvättar(hon har slutat tumla, thank god!), bakar i ugnen och låter alla toafläktar surra lite för att få bort kloakdoften som vi alla lider av på toorna, ytterdörrarna står på vid gavel, för här skall jävlar vädras, hon dammsuger lite här och där och slänger in de nygräddade bullarna i frysen för att få dem att svalna lite snabbare samtidigt som hon micrar köttet vi skall äta på kvällen... Ni ser själva vilket ont hjul vi hamnat i.
Men, jag klagar inte. Jag är bara lite nervös att elen inte skall räcka till imorgonbitti. Det ordnar sig nog. Lite old fashion stearinljus är ju bara mysigt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha Ni Du verkar vara på bra humör. Det är väl tur att ni har så billig hyra när elen är så dyr

Leila sa...

Vad mysigt att du har tagit dej tid att blogga lite, har saknat det jättemycket fast jag vet att du har fullt upp.
Köper ni ström på samma sätt som teletrafik? Verkar lite opraktiskt, men det är väl bara att ta seden dit man kommer...

Är allt bra med Tassadar? Killarna frågar jag inte efter, har kollen på dom på Facebook ;P

Längtar sjukt mycket efter dej!
/Mams

Christian sa...

Ingen uppmärksammar att jag bloggar på....:-(

Jag får väl skriva något på de sidorna som kommenteras....