tisdag 23 mars 2010

Ensam, YES!

Idag har jag varit ensam i huset! Det händer typ aldrig! Wangan ringde och sa att hon skulle komma in lite senare och då sa jag att hon kunde strunta i att komma in idag. Hon håller nämligen på att riva sitt hus, hon ska bygga nytt, och då tänkte jag att hon kunde få vara hemma och styra idag istället för här.
Det är så skönt och tyst i huset. Inga maskiner som surrar och dunkar och inte en enda mensch har ringt på och stört. Vattnet har inte stått och runnit och hunden har varit i harmoni. Jag har mött nirvana.

F o m snart tror jag att jag ska börja jobba som ayi här på halvtid. Det är hur lugnt som helst. Fattar inte att jag inte sökt tjänsten tidigare. Jag har diskat och plockat undan, rensat lite i skåpen, ätit lunch och varit på skolan med lunchlådor till barnen, tränat i en timme, gått ut en långis med pudeln och ändå har jag softat och tittat klart på en film som jag somnade ifrån igårkväll. Klockan är inte ens halv fem. Oh, jag har inte varit uppe i barnens rum ännu...

Nu sitter jag och surfar och planerar kvällsmat. Blir nog ingefära-biff-wokade grönsaker. Såg receptet på tasteline. Klockan fem kommer Mr D(chaffis) och hämtar mig för matinköp och upplockning av Lucas hos kompis. En helt underbar dag helt enkelt! Vädret: skönt, gick i kortisar till gymmet utan att frysa. MEN, det skall bli kallare senare i veckan!

2 kommentarer:

Christian sa...

Maten var kanongod kan jag berätta! Du får definitivt jobbet som Ayi.

Leila sa...

Va kul! Då kan vi prata i telefon hela dagarna igen! ^^