lördag 12 juni 2010

Idag, lördag...

Idag, lördag, på min allra heligaste bröllopsdag, den sjuttonde i rak följd, har jag suttit i fåfängans fängsel i hela sju timmar i sträck och bara dragit på mig förnedringsdräkternas mest svidande kostym. Mellan klockan elva och aderton ådrog jag mig sådana hemska trauman att ett livstids terapitid för ett helt Hollywoodteam inte räcker till att lindra de skador, både mentala och rent tredimensionella jag nu bär på.

Jag kan, för att citera några av mina mest trovärdiga källor avslöja att jag numera ser ut som en "asian-wannabe-western" eller som om "jag föddes i ett gathörn i Ryssland och hamnat i Peking som femtonåring för att göra "karriär" till vilket pris som helst".

Det här kan alla som är kvinnor lista ut att det handlar om ett något misslyckat besök hos frisören. Bilder kommer kanske aldrig mer att publiceras på denna blogg. Är det någon som har en burka över?
Ett extra AWARD går till min alltid stöttande man som bjöd på champagne och trerätters när jag kom hem och var självmordsbenägen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gumman, ville du bli blond igen? Jag testade det också för 10 år sen men insåg att jag får förbli brunett.....
GRATTIS på den stora dagen - 17 år de du. det firar Erik och jag om 14 år!
Visst var det speciellt med så många blondiner på skolavslutningen, jag tänkte på det också.
Puss

Leila sa...

Min älskade docka, det är säkert inte så illa som du tycker just nu, för i grunden finns ju de rågblonda stråna intakta!

Unknown sa...

Varför ingen bild ?

jag ser en föredetta fruktad svensk prickskytt framför mig ;-) :-P