måndag 21 juni 2010

River Garden byebye

Sådärja, efter en kaffe Americano på Starbucks tillsammans med Lotta, Olivia, Kerstin, Sissel och Kristina följde jag med Lotta hem till henne och spanade in hennes alldeles tomma hus på River Garden. Henrik sprang runt och packade det allraste sista medan jag och Lotta stod i hallen och blev nostalgiska.
Om tjugo minuter lyfter deras plan till Sverige. De har hundrafemtio kilos bonuspackning med sig och ser fram emot att få komma hem igen till sitt alldeles egna hus i Limhamn. Hoppas vi får tid att titta till dem på vår Skåneturné, det vore så roligt!

Om två dagar är det dags att vinka farväl till Kristina och resten av Mösterfamiljen. Innan dess hinner vi nog fika en eller ett par gånger till. De skall befinna sig nånstans nära Röros i sommar, typ ganska nära vår campfire! Får se om vi hinner grilla korv ihop i Norge!?

Efter sommaren börjar åter en ny era, helt klart. Tur att det finns några kvar här i Beijjan som man känner och guuud vilken stor vänskapskrets man börjar få i Sverige! Alla, så otroligt fina människor!
Fast jag vet också att när en dörr stängs så öppnas en ny, så mycket har jag lärt mig av alla dessa avsked.

Matidé idag:
Morotssoppa, Jiaozi och pannkakor till lunch blev det idag. Till middag blir det stekt fläskkotlett med lök och kokt potatis, grönsallad á la åttiotal.

2 kommentarer:

Leila sa...

Du kan inte lova bort dej till folk som du sett nyligen... din bror och svägerska vill väldigt gärna träffa er oxå..

Anonym sa...

Snaaart kommer ni nog också hem för gott