fredag 4 juni 2010

Lite i hatten


Här är en mobiltagen bild på mig i hatten när jag står vid entrén till hotellet som vi höll till på.


Kolla vilka coola bordsben! Inget för djurrättsaktivister direkt. Det simmade vackra guldfiskar i varje ben. Vi stod ute i hotellets trädgård, underbar, och drack skumpa som aldrig tog slut.
Alla var så vackra i sina hattar. Det var som att befinna sig mitt i en saga, eller ännu bättre, mitt i en tagning av Sex in the city!

Till förrätt serverades sushi som smälte i munnen, garnerade med rysk kaviar. Till det ett gott vitt vin. Champagnen flödade på under hela middagen.


En mellanrätt var en liten ärtsoppa som smakade frisk försommar, också den garnerad med rysk kaviar.

Efter den goda soppan kom köttet in och slutligen desserten, en citron som var fylld med vaniljkräm, lyxgod. Kaffe med diverse hemgjorda delikatesser avslutade hela kalaset, men som ni märker hade jag tröttnat på att ta bilder vid det laget.

Kort därefter slog migränen till och jag har legat fram till nu med tortyrliknande upplevelser i skallen. Klockan är halv elva på kvällen, dagen efter. Det är inte över än...fast snart så!

Hoppas få fler bilder att blogga om från hattlunchen av kompisar.
Posted by Picasa

6 kommentarer:

Christian sa...

Håll i hatten. Nu kom jag på det...du skulle ju ha haft en cykelhjälm på dig eftersom du kommer från Sverige!

Christian sa...

Håll i hatten. Nu kom jag på det...du skulle ju ha haft en cykelhjälm på dig eftersom du kommer från Sverige!

Christian sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Leila sa...

Lilla gumman, du skulle nog inte ha druckit så mycket champagne....eller var det kaviaren månntro..?

Anonym sa...

Vad vacker du var min sköna!
Puss Viktoria

Anonym sa...

och jag som har medicinen här pga askmolnet