tisdag 19 augusti 2008

Första riktiga dagen i Kina

Ojojoj, vad jag har varit trött idag. Victor, som gick upp sist, sov till halv tolv. Dagen har gått i slowmotion. Klockan fyra på eftermiddagen kom räddningen för dagen: -Vi var bjudna på OS-uppladdning hos Castenssons! Det verkar som om många svenskar skall gå och titta just ikväll. Jag fick avstå min biljett till förmån för min son. Vi hade bara fått tre biljetter och dom ville gå mer än jag, så...
Pizza, god dricka och snacks! Jippie! Jag fick i alla fall gå på OS-laddningen hos Castenssons! Alla som var där hade klätt upp sig för kvällen i svenska hejarklackskläder! Anna Jober hade sytt upp en så supersöt klänning i blågult. Den såg ut som en flagga! Skall försöka få tag på den på bild så skall jag lägga ut den på bloggen. Bilder är ju lite svårt att få tag på nu när man konkurrerar med resten av familjen i blogg-diket. Det är i alla fall jag som tagit bilden på "de tre musketörerna" i blågult, ute på gatan här i Legend, som ni säkert kommer att få se på CKs blogg så fort han kommer hem från "the birds nest". Där kommer säkert fler roliga bilder ifrån OS.
Inget har blivit handlat idag. Chaffen hade ingen nummerplåt med ojämnt datum att låna mitt på dagen så vi har fortfarande ett ganska tomt kylskåp. På kvällen när det är dags att hämta CK plockas skruvmejseln fram och nummerplåt med rätt siffra skruvas fast på bilen, en vit Jetta idag. MEN, han hade bara tillgång till skylten en liten stund, in till OS arenan fick grabbarna ta en taxi. Gick bra det med.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fest hela tiden med andra ord. Jag har kollat på TVn men inte lyckats se dom på läktaren. Det gick ju inget bra för Stefan men desto bättre för J Wissman. Så nåt fick dom väl se av di svenske

Leila sa...

Yikes! Inte konstit att Holm sparkade ner ribban när han fick se tre hobbitar utklädda till svennar direktimporterade från Forshaga!