tisdag 26 augusti 2008

Peter(uttalas på eng)

Ja, nu har det gått ett par dagar sedan jag bloggade. Jag går fortfarande runt och väntar på att Toms DvD skall ringa mig. Han skulle ringa så fort han fått tag på Mamma Mia! När han får det vet jag att kopiorna kommer att ta slut fort!
Igår när jag gick till Dynasty Garden träffade jag en gammal kär vän på gatan. Det var Peter Zhang. Han var chaufför åt Annelie för en herrans många år sedan. Jag minns att A inte var glad att göra sig av med honom, men pga en "jobb-regel" fick hon sorgligt nog göra sig av med honom. Han blev snabbt uppbokad av andra och sedan dess har han kört runt på annat folk som vi känner lite då och då.
Nu hör till saken att han stod på gatan bredvid en FIN splitterny stor röd bil och såg så stolt ut! Jorå, nu hade han köpt sig en stor bil minsann! Snabbt skyndade jag mig att fråga honom om han inte kunde köra oss eftersom vi var ute efter ny chaffe men, nej, han hade ju redan en familj som han körde på. Nu vill jag passa på att säga att det var han som raggade upp vår trista chaffe åt oss en gång i tiden, så han ville ju veta varför vi ville byta, så klart. När jag förklarat vårt dilemma nickade han och lovade att göra vad han kunde för oss. Han tyckte det var ett förfärligt sätt av Wang. "-Very strange! This is not good!" Vi bytte mobilnummer(båda av oss hade nya) och sa hejdå. Nu går jag runt med ett leende för jag vet att han har ringt och snackat med Mr Wang. Jag menar, nu har ju Peter loosat lite fejs när killen(Wang) som han själv ordnat åt oss inte håller. I Kina är det tydligen sex års garanti på ett löfte, minst. ;P
Hoppas han ordnar nån ny åt oss. HOPPAS. Man vill ju kunna åka och handla mat åtminstone varannan dag i en bil som man är säker i. :O

1 kommentar:

Leila sa...

Häliga nyheter på driver-fronten! Det dröjer nog inte förrän du har en stor röd bil med tjänstvillig driver på gården! (Hoppas!)