torsdag 21 augusti 2008

Vilken dag är det idag?

"Rain drops keep falling on my head"

-Det är inte tisdag idag, sa min käre make igår kväll när han kom insläntrandes efter restaurangbesöket. -Gulp, tänkte jag, jag börjar bli knäpp av all den här migränen, jetlagen och kinaomställningen. Eftersom migränen var ur världen med en knockout: TREO COMP(tack mamma), så var det inte mycket mer att göra än att sluta sitta inne och tycka synd om sig själv. I morse när jag vaknade bjöd jag in alla väninnor på eftermiddagsfika. Dags att rycka upp sig! Efter en kall dusch, påklädning och en visserligen slarvig sminkning, kände jag mig lite piggare. Efter frullen satte jag igång med baket, en god äppelkaka. Marsansåsen lärde jag(tär på psyket) Wangan att koka, så nu kan hon det också. Sedan satte jag igång med att inspektera porslinsskåpet för att bestämma vad jag skulle servera delikatesserna på.
Wangan fick göra "home made Lemonade" så länge. Köpte ju femton citroner igår. Det är så gott och läskande!!

Kolla vilka söta lemonad-glas jag hittade i mina gömmor! Små söta fjärilar till öron i gul-grön färg! Fjärilar på marsansås-kannan och tårt-fatet. UUUUU vad fint! Vem som helst kan ju bli glad av att leka kafferep med såna här resurser!!!
Som tur är behöver jag inte bara bjuda min nalle-samling. Anna Castensson, Lotta J och Christina var här och vi hade en trevlig diskussion om bl a pedanter. Lite av den varan skulle inte vara helt fel här hemma. Ibland försöker man ju att böja sädesfältet åt ett håll, men i samma stund "står en jävel där och böjer dom tillbaks..." Jaja, ni vet nog hur det är, alla ni normala människor. Eller är det vi som är knasiga?

Idag har det varit helmörkt ute och regnet har öst ner helt utan uppehåll. Det är ganska mysigt faktiskt. En dag för bokläsning, Tim Burton och annat sånt mys.
Victor har åkt till Ollie, kommer tillbaka i morgon. Ja, han tog GuitarHero med sig... stackars Ollies mamma, nu är det hennes tur att lära sig Aerosmiths repertoar utantill. Trodde jag kunde den rätt bra redan innan Victors nojja, men nej, nu kan jag nog alla knorrar och virvlar på låtarna.

Titta! Sommarens sista lotusblommor.


What a beauty!


Regn överallt, lotusbladen samlar vackra pölar. Ser ut som ett upptappat bad för en älv-prinsessa ikväll.

1 kommentar:

Leila sa...

*Snörvel* Så fantastiskt vackert!