fredag 29 augusti 2008

Åska med hetta och regn


Idag när jag gick ut på morgonen var det olidligt hett och klistrigt ute. Man kunde ta på luften. Den var som en het vägg eller ett kvävande täcke. En vit dimma låg som ett lock över oss, luftföroreningar och vattenånga i en härlig häxblandning.

Sedan kom knallarna, blixtarna och regnet. Ni vet, så där förlösande som när man äntligen kommer hem och får ta av sig dans-skorna. Dom högklackade. Trånga. Kan tänka mig att det var många med huvudvärk idag som grät lite när de första regndropparna föll till marken. För idag har de med spänningshuvudvärk fått sin tillvaro prövad.

JA, när det fullkomligt öser ner och inget finns att göra(alla barn på gatan har ju börjat Svenska skolan redan igår) så sitter man ju inne och bläddrar i serietidningar, spelar fia med knuff och ritar av hästar ifrån "Min häst" med smörpapper -NOT!!! Då går min Lucas ut och hoppar studsmatta som en galning. Leker i vattenpölar som en ökenvandrare med hallucinationer och rullar runt som en fisk i alla dammar som bildas av skyfallet!

Gatubrunnarna får jobba för fullt. Här är ett tydligt exempel på att gatan inte är helt riktad som den skall. Det är ju inte heller vårt hus som ni ser på bilden#2 ovanför där vår grill håller på att ta simlektioner.


Wangan bakade lugnt bullar medan himlen gjorde allt för att få uppmärksamhet. Sen fick hon åka hem så fort det blev lite lugnare regn. Redan två minuter efter att hon åkt började det ösa ner igen!! Stackars henne! Hon som är så rädd för att bli förkyld.

2 kommentarer:

Leila sa...

dan som liten fick E lära sej att 'när det regnar ska man baka bullar', och tydligen tycker Wangan det samma!
Dom ser underbart goda ut!

Victoria sa...

Faktum är att Ludde fick ett rasande migränanfall hos en kompis när jag skrev bloggen. Hans sleepover blev inställd. Han låg istället med CK i sängen på kvällen och fick huvudmassage. Jag VISSTE att det var en sån dag. Jag hade bara TUR som slapp. Wangans bullar? Finns det några kvar måntro? SLURP!