torsdag 5 mars 2009

En solig vårdag på Pinnacle Plaza

Idag har det varit en solig, men kall och blåsig dag. Satsade på lite mail och "viktiga papper" rensning på förmiddagen. Viktoria och AnnaKarin kom och hämtade mig före lunch och vi åkte in till Mosto för att käka. Vi blev sittandes en lång stund på restaurangen. Vi pratade i ett kör och babblade vidare ända till British School där alla flickor skulle hämtas upp vid strax efter tre. Jag åkte vidare till Pinnacle. Väl där fick jag syn på en man som stod på en stege med iPodlurar i öronen och penna i handen.

En riktig artist!

Helt utan manus och alldeles på fri hand står han på en ranglig stege i stormvindarna och målar en helcool bild.

Jag undrar vad han lyssnar på i sina lurar. Undrar hur mycket han kostar? Vem har lejt honom? Var kommer han ifrån? Har han fler ställen han ritat på?


Många frågor dyker upp i mitt huvud, men jag vågar inte störa hans arbetsro.

Det är sånt här som gör att det ALDRIG blir trist i Kina. Varje dag, en helt ny dag! På vägen hem talade jag om barn med chaffen jag lejde på gatan. Han brukar köra åt Lotta, så jag känner honom litegrann. Han var så stolt över att han hittade till mitt nya hus. Mycket gullig kille!

Imorgon, syndigt tidigt, åker jag och CK till Macau- HongKong!!! UUUUH vad vi skall gambla! Nerå, det skrev jag bara för att det lät coolt. Vi ska dit och ha det lovely. "wink, wink"
Sen blir det rotmos och fläsk i fjorton dagar...

3 kommentarer:

Christian sa...

Klart vi skall gambla i Macao...vad gör man annars?

Anonym sa...

Tack för hjälpen.
Ha det så himla mysigt i helgen!
Kram

Leila sa...

Men DuH! Varför ställde du inte alla frågorna till artisten? Du hade ju kommit över den svenska blygheten jue.
Han hade säkert varit glad över en liten pratstund... :)