onsdag 4 mars 2009

Nedräkning till 41


Jaha, nu är det inte långt kvar förrän man fyller 41.
Veckan som gick med familjen på besök har varit fantastisk! Det enda som det kanske blev liite för mycket av, var nog alla de kvällar som tillbringades på Ya Xiu hos skräddaren. Men vill man vara fin så får man lida pin, som det nu så rätt heter. Det blev ju snygga kavajer och skjortor åt Larsa och studentkläder åt E.
Jag har ändå fått ut mycket av veckan: Tre söta blusar passade jag på att sy upp, när vi ändå var så mkt hos skräddaren. Jag fick mig en trevlig promenad i matgränderna på tygmarknaden, något som jag aldrig skulle ta mig tid till ensam. Jag körde bil intensivt i Beijingtrafiken åt alla möjliga håll. Nu vet jag att jag hittar med bil överallt i stort sett! Jag var ju lite osäker förut, det är jag inte längre! Håret blev dåligt hos frissan förra fredagen, måste kanske gå och klaga...
En av dagarna hade de crossdressing på Lucas skola. Kolla vilken söt tjej han blev med scarf, tofs, nagellack och allt, t o m rosa strumpor! Det var skoj att se alla klasskamrater i klänningar och andra tokiga kläder! På fredagen var vi med på ett assembly i skolan där Lucas dansade en cool dans till Aguileras låt "Car Wash" från filmen Shark tale. Han kunde varenda rörelse och diggade stenhårt. Coolast var nog i alla fall kinakillen med blockflöjt som hade värsta Aristocats-posen när han lirade typ, Köp varm korv i jazz-stil. Han vann! Ska se om jag kan fixa en bild på killen.

3 kommentarer:

August sa...

VET DU VAD FILMEN HETER PÅ SVENSKA ELLER.................



HAJAR SOM HAJAR


XD XD XD

Victoria sa...

Ja, nu när du sa det, så visste jag det! Äntligen! Vilken intellektuell release! Tack!

Anonym sa...

Hej! Brukar titta in till er Beijingsvenskar och se om det hänt något nytt! Du skriver om en tygmarknad, vill du avslöja var den finns? Vi åker till Beijing före påsk och har en syglad tjej med oss.
Nu hoppas vi att det blir lite varmare.