fredag 13 mars 2009

Lucas som Alfred Nobel

Idag har jag varit på skolan och lärt mig massor med nya saker. Lucas och hans "peers" hade Significant Peoples Day idag. Alla barn hade fått välja ut en känd person och studerat denna en tid. Lucas valde Alfred Nobel. Han kan allt om honom nu känns det som(och jag med).
Lucas var riktigt stilig i morse när han gick till skolan utklädd som en gentleman från sent artonhundratal. Han hade några egenhändigt tillverkade dynamitgubbar hängandes nonchalant i ett rött snöre från västen och en nobel-medalj om halsen med gult och blått snöre. Håret var knutet i en stram tofs i nacken och skjortan var bländande vit med svart fluga.
Jag cyklade efter till skolan i kylan och iskall motvind(CK har bilen till jobbet). Väl där möttes jag av en massa kända människor! Barnen hade klätt ut sig till allt från Gandhi till Anne Frank. Där fanns Charlie Chaplin, Queen Elizabeth, Napoleon, Roal Dahl, Hellen Keller, Edison, Gustav III, Golda Meir and you name it! Alla var så fint utklädda och duktiga på "sin" kändis. Vi vuxna fick gå runt och random-lyssna på varje elev. Barnen hade en hemmagjord knapp man fick trycka på och då satte dom igång att prata om sig själva. Jag har lärt mig massor! Oj, nu kom massörerna! Hej så länge!

2 kommentarer:

Christian sa...

Var är kameran???? och var är bilderna?

Victoria sa...

Om du inte lämnat kameran på över natten så hade jag haft batterier...muckar du?