söndag 8 mars 2009

Redan slut på helgen?

Denna helgen går nog till en av mina bästa genom tiderna! Känslan har varit på högsta smekmånads-nivå! Överflöd av alla sorter jag bara drömt om. Ja, det började ju inte så bra...

Redan på flygplanet kände jag mig lite konstig när vi varit uppe i luften endast i några minuter. Planet gjorde en kraftfull sväng och vände helt om, varvid min mage inte riktigt hängde med. En sovstund senare var åksjukan ett faktum. Jag mådde så illa att jag fick andas i en papperspåse och blunda hela tiden. Jag svettades och våndades om vartannat. Detta pågick mer än halva resan. Turbulensen var så omfattande att hade jag inte mått illa hade jag tjutit av rädsla istället. Vet inte vilket som är bäst...

Väl framme dämpades illamåendet och vi tog en kaffe på Starbucks i väntan på att båten till Macau skulle avgå. Men, vänta nu...BÅTEN?!!! Just det. Ute blåser sunnanvind (8)...Vågorna var höga och vattnet var vitt av skum. Var det den där gröna kakan som fick tjejen framför mig på båten att spy eller var det sjögången? Jag hade samma färg som kakan när vi landade in på Macaus häftiga hamn.

Den här båten åkte vi i, men den här bilden är tagen dagen efter, då det inte var så kraftfulla vågor...


Efter en kort busstur kom vi fram till hotellet. Jag hade lugnat ner mig från illamåendet återigen och började må som en prinsessa då jag kom in på hotellrummet! Allt var som i en dröm! Holy smoke!

Vi gick på upptäckstfärd i området, som var en gigantisk lekplats för vuxna, och köpte biljetter till en aktivitet vi inte kunde avstå...nämligen...



En tur i gondol med en äkta italienare som sjöng opera för oss i både häga och låga toner. Gondol? Det är ju också en BÅT!!! Som tur var gick allt så lugnt och stilla, vågor fanns det inga eftersom allt var inomhus och den förnäma underhållningen trängde undan all dålig karma. Jag fortsatte att må som en prinsessa!

2 kommentarer:

Leila sa...

Vad är det du tuggar på...? O.O

Victoria sa...

-MAKIKAKA?!
Vet inte vad denna klassiska kines-kaka heter, men den är gjord på rismjöl och SOCKER och vatten tror jag. Lite grönt te är nog också med i leken. Hur som helst smakar det bara söt segdegsboll. Hur elastisk som helst och helt omöjlig att svälja utan kväljningar.UUUÖÖÖÖÄÄÄLLLK!!!
Det var inte lätt med åksjuka och den där kakan framför näsan, det lovar jag!